måndag 1 februari 2010

Dagens sillinlägg (hahhahahhha)

Tänk att det helt plötsligt kunde bli så lustigt att blogga. Min hjärna är totalt fokuserad på en enda grej just nu - bebis. Jag lovade er att det här inte skulle bli en graviditetsblogg, så varje inlägg måste övervägas. Helst skulle jag vilja berätta och förmedla och beskriva och beklaga, istället försöker jag hitta en balans. Lite bebis, lite annat. Ok?

Nu när mamma har varit här har det handlat mycket om min mage. Hon är glad och det gör mig extra glad. Samtidigt kan jag inte låta bli att oroa mig en smula. Hade jag inte sett Sillen med egna ögon förra fredagen hade jag knappt trott att det var sant. För exakt en vecka sedan fick jag även lyssna på det lilla hjärtat och det gjorde det hela lite mer verkligt. För en stund. Sen är det overkligt igen. Det som avslöjar Sillen nu är sockervaddskänslan i huvudet, tröttheten och en liten bula på magen.

Samtidigt som jag vill ligga lågt och vänta på att Sillen ska växa och blir mer på riktigt så vill jag även planera för framtiden. Jag vill titta på barnvagnar och små små pyttekläder, göra listor på fina namn och drömma om hur det kommer att bli här hemma när vi är tre. Guuuud vad spännande allt är just nu.

3 kommentarer:

mia sa...

du gumman, det var en mysig helg
har sett magen o tycker det är underbart, det finns något där inne kramar önskar blivande mormor mia, kramar även från "blivande morfar Edgar"

Anonym sa...

Enkelt - gör en gravid-blog och behåll denna med den inriktning du haft... ?

/Johan - som precis börjat jobba igen

camilla sa...

åhh vad spännande och roligt för er.. det är så pirrigt 1a gången och mysigt! njut allt du kan och sen kommer bebisen och då får ni njuta ännu mer... stora varma kramar till er 3 camilla