onsdag 10 februari 2010

Dagens tips och längtan

Ni som känner mig vet att jag tycker om att titta på tv. Förr skämdes jag nog lite för det, tyckte att jag egentligen borde syssla mer med "finkultur" än med den fula varianten. Men så här en bit in i mitt liv kan jag konstatera att mycket av min allmänbildning kommer från ett gediget tv-tittande, och det skäms jag inte för. Det är ju en fantastisk bonus rent av.

Just nu tittar jag mest på brittisk tv. BBC Lifestyle och BBC Entertainment är kanonkanaler. För er som inte har dessa kan jag tipsa om att hålla utkik på både TV8 och kanal 9, som kör ett par bra program i genren jag helst ser på just nu. Husletarprogram, främst Escape To The Country (En plats på landet), inredningsprogram som Grand Desigsn och Property Ladder och så matlagningsprogram som Masterchef goes large och så Rick Steins olika matprogram. Programmet jag nämnde först, Escape To The Country, gör mig alldeles varm. Det får mig att längta till den engelska eller irländska landsbygden. Jag vill bo där med min älskade, några olika djur och så Sillen så klart. Jag vill ha en stor trädgård, utsikt över öppna vidder och promenadavstånd till den mysiga puben. Lyllos dom som får bo så.


(Utsikt från vännen Nialls hus i Irland)

1 kommentar:

Anonym sa...

I have been hunting for a long time for this! Thank goodness I found it on Yahoo.

Thanks.

VICTORIA
[url=http://teenzo.com/level251/]click here[/url]