fredag 19 februari 2010

Dagens tips

Jag var ju på bio två gånger i går. På kvällen såg jag Precious med vänner och på dagen såg jag filmen An Education med alla pensionärerna.

Jag hade verkligen byggt upp ett sug efter Precious. Alla pratar om den och Oscarskommittén tycker att den är fantastisk. Efter intervjun jag var på, den med författaren Sapphire, som ligger bakom boken bakom filmen, var jag säker på att jag skulle älska den. Och visst var den bra. Flera fantastiska skådisar, främst Mo'nique som ju är nominerad till just en Oscar. Berättelsen är så sorglig, så verklig. Men ändå, jag är inte helt såld. Den nådde inte riktigt ända fram för mig.

Men det kan mycket väl bero på att jag såg en alldeles underbar film tidigare på dagen. An Education. Vilken underbar liten sak. England, 1961, en 16-årig mycket klok flicka blir förförd av en vacker man. Ni måste se den. Så, gå och gör det nu.


Inga kommentarer: