tisdag 30 mars 2010

Dagens äntligen!

I morgon åker vi äntligen på semester. Vi kommer att hålla till på Gran Canaria de närmaste två veckorna och jag lovar, sällan har en ledighet kommit mer lägligt. Jag är ju ordinerad vila för ryggens skull och det är precis det jag ska göra. Jag vill egentligen bara vila och äta gott. Vila under ett parasoll, vila på rummet. Det här med att vara borta i två veckor gör att jag inte känner stress för allt man borde se och göra när man är på semester. Orkar vi och har lust åker vi säkert på någon utflykt, orkar vi inte så är det också ok.

Nu får vi hålla tummarna för att min kropp klarar av en sex timmars flygtur. Jag kommer att ha stödstrumpor för att minska risken för proppar och så har jag med mig en egen filt och ögonmask. Förhoppningsvis kan jag sova. Väl framme ska jag använda kryckorna så mycket som möjligt. Jag känner att de faktiskt gör att ryggen inte belastas lika mycket som tidigare, vilket gör att det gör liiite mindre ont när jag kommer hem från en tur utomhus.

Hur som helst. Hoppas att ni får det trevligt här hemma, att solen når er i påsk. Och jag hoppas kunna uppdatera bloggen lite då och då så klart.


(Kreta 2009. Jag läste, läste och läste hela tiden)

3 kommentarer:

Stina sa...

Ha det så härligt nu!

Kramar och Glad Påsk från Stina & co

mamma mia sa...

ha det så bra nu o njut av solen o livet. Kramar!

Pi sa...

Tack Stina, tack mamma =)