onsdag 17 mars 2010

Dagens behandling


I dag har jag varit på information för gravida hos sjukgymnasten. Det var på samma ställe där jag fick behandling, tips och träning för ett år sedan. Eftersom det bara blev värre och värre då har jag varit lite skraj för att gå dit igen, men i dag rannsakade jag mig själv och gick. Nu, så här i efterhand, vet jag att det inte var deras fel att jag blev sämre, utan min läkare som ställt fel diagnos. Om jag får mer energi ska jag göra en anmälan mot den läkaren, jag har journalen här hemma men har inte haft ork att ta itu med det. Ungefär på samma sätt som jag gick hos honom i åtta månader innan jag hade kraft att söka mig till en annan läkaren som snabbt konstaterade vad som var fel. Jag vet att en anmälan i Sverige sällan leder till något, men jag vill att han ska veta att han har behandlat mig slarvigt och fel. Om jag istället hade gått till rätt läkare direkt hade jag troligtvis varit bra i ryggen nu, opererad och klar för kanske ett år sedan. I stället har jag gått med ständig värk i snart 15 månader, och har vad det verkar en onödigt besvärlig graviditet framför mig. Det här borde vara den bästa tiden i mitt liv. (Missförstå mig inte, Sillen gör min dag varje dag. Helst i kväll när han tycks slå kullerbyttor och sprida kärlek).

Nåja. I morgon börjar jag med vattengympa för gravida och på fredag påbörjar jag en smärtlindringsomgång med akupunktur. Det ser jag fram emot.

Inga kommentarer: