torsdag 25 mars 2010

Dagens byte

Jag står i valet och kvalet att byta barnmorska. Jag tror att jag borde fatta ett beslut innan vi åker på semester nästa vecka. Men usch vad jobbigt det är. Jag är ju inte jättemissnöjd, bara inte nöjd. Jag känner egentligen ingenting för henne. Hon är vimsig och charmig men jag känner mig inte speciellt trygg med henne och när jag tänker efter så har jag fått veta mycket mer av Google än av henne. I helgen frågade Johan och Alex om jag hade en barnmorska som gav mig mycket stöd och som jag är nöjd med. Mitt spontana svar var nej, det har jag inte. De blev upprörda och vill tvinga mig att byta. Och de fick medhåll från Jakob. Troligtvis har de rätt. Jag har gått dit och hon är ju trevlig och så men när jag till exempel behöver svar på frågor kring behandlingen jag ska få eftersom Sillen är Rh positiv och jag är Rh negativ får jag inget bra svar, bara en försäkran om att det kommer att gå bra. Och det är bara en av flera frågor som hon mer eller mindre duckar för. Och så har hon slarvat och gett mig fel datum till t.ex. föräldrargruppen, vilket gjorde att jag missade den.

Nu när jag skriver det här känns det självklart att jag ska byta. Jag fixar det i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt!

Mia sa...

Jaa, BYT!!

Basta.