onsdag 10 mars 2010

Dagens jacka

På tal om jackan jag nyss nämnde. Jag åkte till IKEA för att lämna mitt sjukintyg. När jag gick därifrån skvätte en bil ner mig så jackan blev alldeles smutsprickig över hela framsidan. Jag började nästan gråta, kände mig så utsatt och ensam. Den ligger i tvättmaskinen nu, men jag känner på mig att fläckarna inte går bort. Det är den enda jackan jag har där min sillmage får plats, och jag vill verkligen inte lägga mina pengar på att köpa en ny jacka som jag bara ska ha i ett par veckor till.

Och så glömde jag givetvis att ta med sjukintyget till jobbet.

2 kommentarer:

camilla sa...

Du är underbar Pillis,.. med en "gravidhjärna" där man glömmer det mesta och nära till tårarna..ofta... allt detta hör liksom till och går över. hoppas jackan blev ren annars så färga den..? stora kramar camilla

Pi sa...

Tack Camilla.
Fläckarna gick bort så nu är jag glad igen. Som du säger, jag är nog lite extra känslig just nu.
Kram på dig