söndag 7 mars 2010

Dagens morfar

Hos min mamma hittade jag en låda med gamla foton och vykort. Många av bilderna föreställde min morfar Calle. Här är några av mina favoriter.

(Klicka på bilderna för att se bättre)

Här står morfar mellan mormor Brita och en väninnan. Mormor i sovsäck och morfar i nåt konstigt virat runt benen. Tallrikar på huvudet?


Den här bilden är helt underbar tycker jag. Jag vet inte vilka damerna är, men de ser trevliga ut. Morfar ser nöjd ut.


Högst upp till höger: hela familjen Carlsson ska ut och fiska (mamma i söta shorts och lillebror Mats på båtkanten). Mormor och morfars syster Anna-Greta på utflykt någonstans. En vältränad Calle vilar i en solstol och sist mormor och morfar kramandes på en sten i vattnet.


Så här minns jag nog morfar bäst. Med ett fiskspö i handen, den där väskan med fiskedragen och om lyckan log, en gädda på kroken.


Vid pingisbordet, kanske under militärtjänsten, men det vet jag inte. Och så en bild där han står på händerna. Jag kan inte smälta hur vältränad han var. Jag tror aldrig han ökade ett kilo i vikt under hela sitt vuxna liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

han så faktiskt bra ut min pappa Kalle.