onsdag 3 mars 2010

Dagens mys

I går var en dag fylld av mys och trevliga möten. Jag tog bussen till Oskarshamn på morgonen. Det är där jag är uppväxt och de flesta i min familj bor. Jag började med att hälsa på pappa och Maggan. Vi tittade på diabilder från hans tid som FN-soldat i Kongo och på Cypern. Det har jag inte gjort sen jag var liten, och det var lika spännande nu som då. Sen gick jag vidare till min mormor Brita där mamma mötte upp så småningom. Vi skvallrade och kramades, så där som man gör när man har saknat varandra. Sen var det till slut dags att åka vidare till min bror Jörgen och hans familj. På väg dit stannade vi på min andra brors kontor och hade turen att både han och hans fru var på plats. Väl hos Jörgen var alla hemma. Lilla Ella var i sitt esse och busade och underhöll oss i ett par timmar. Allt som allt en lysade dag. Den ende jag inte fick träffa var Adam, men det hoppas jag blir snart.

Inga kommentarer: