lördag 24 april 2010

Dagens blandade tankar

Jag har haft hela dagen på mig att skriva ett inlägg eller två, men det har inte blivit. Jag skyller på trötthet. Jag är så trött att jag tänkte gå och lägga mig klockan åtta. Men godiset var inte slut så jag har kämpat på ett tag till som ni märker. Jakob är i Norrtälje med The Beat from Palookaville och spelar på någon festival. De kompar även Sven Zetterberg, något jag gärna hade sett. Men icke, jag orkade inte följa med. Linda Gail Lewis, Jerry Lee Lewis syster, spelar på samma festival, men inte ens det kunde locka mig ur dvalan i dag.

Så, vad har jag gjort i stället? Jag städade på förmiddagen när energi fortfarande levde, och det är riktigt fint här hemma. Jag har även funderat fram och tillbaka på om och när jag ska åka till Småland. Det lutar åt att jag åker redan på måndag eftersom hissen ska vara avstängd här från och med då. Det krockar ganska mycket med att jag går på kryckorna. Mer? Jag åt jordgubbar med mjölk till middag, något jag tror att jag ska göra varje dag framöver. Och så åkte jag till Skärholmen och vände, det var inget kul och så hade jag ont i ryggen och jag tyckte att alla tittade på mig och försökte lista ut vad som är fel med mig. Jag undrar själv ibland. I går fick jag förresten elakupunktur istället för vanlig akupunktur. Det var så coolt. Under de 25 minuterna som elen vibrerade in i min rygg så var jag otroligt avslappnad och det gjorde inte ont alls. Sillen undrade vad som pågick och sprang ett maratonlopp i magen. Efteråt gjorde det lika ont som vanligt men som min sjukgymnast säger så är 25 minuters avlastning bättre än ingen alls. Ytterligare? Jag håller på och tittar ifatt på mina inspelade Emmerdaleavsnitt. Jag hade samlat ihop 13 stycken när vi var på semestern och nu är det bara tre kvar. Dom tar jag i morgon.

Och så längtar jag efter att det ska hända roliga saker. Jag har SÅ tråkigt.

1 kommentar:

Anonym sa...

välkommen till Timmernabben på tisdag så ska vi försöka hitta på lite roliga saker.
Kramar i massor