torsdag 15 april 2010

Dagens hemkomst

Nu är vi hemma igen. Med allt vad det innebär. Vi har haft det så otroligt bra, så lugnt och skönt. Det här var första gången som jag var på en tvåveckors chartersemester, och jag kan se fördelarna. Tänk er att man efter en vecka inte behöver packa sina väskor när alla andra gör det, tänk er att ni inte känner den minsta stress över saker ni borde se och uppleva på semestern, tänk er att pulsen till slut börjar gå ner och det just precis då inte är dags att åka hem.

Saker jag kommer sakna: Solen och värmen den för med sig. Frukosten på balkongen varje morgon då jag faktiskt åt både smör och marmelad på det goda nybakade brödet, något som aldrig händer här hemma. Jag kommer att sakna att bara vara hela dagarna, att liksom ta den som den kommer, att inte planera varken måltider eller sysselsättning, att vila vila vila precis när kroppen säger att jag borde. Jag kommer att sakna utsikten från balkongen, att dra från gardinerna och ligga i sängen och se ut över himmel och hav. Mest av allt kommer jag att sakna Jakob. Att vara lediga tillsammans 24 timmar om dygnet, att vakna och somna tillsammans varje dag, äta tillsammans varje dag och bara vara tillsammans. Men mest av allt kommer jag att sakna att känna lukten av sol på hans vackra brunbrända hud.

1 kommentar:

mia sa...

Välkomna hem, förstår att ni har haft det mycket bra. Kramar från T-nabben