fredag 16 april 2010

Dagens meddelande

I dag har jag förresten löst ett mysterium. Sillen har ju levt rövare inne i magen ganska länge nu och jag börjar känna igen hans rutiner. Mest av allt tycker han om att sparka och slå kullerbyttor när jag går och lägger mig på kvällen. Det är riktigt mysigt för det känns som om han vill säga mig något. På semestern var hans sparkar så intensiva att jag för första gången kunde se en från utsidan. Magen stod liksom i åtta kanter och hade inte min moderkaka legat på utsidan hade man nog till och med sett ett fotavtryck.

Tillbaka till mysteriet. På semestern kände jag en ny lustig grej. Det är en lite kittlade rörelse, som om den lille gossen skickar morsemeddelande från insida. I dag kom jag på att han har hicka. Sillen hickar och jag blir alldeles lycklig när jag tänker på det.

Inga kommentarer: