onsdag 26 maj 2010

Dagens bank

Ni vet den där banken som en gång i tiden hette Sparbanken? Den banken har jag alltid haft. Jag fick mitt första sparkonto där som liten, bankboken var vinröd och spännande. Pengarna som sattes in var present- och spargrispengar. Helt plötsligt hette min bank Föreningssparbanken. Det är illa nog men jag bestämde mig för att acceptera detta. Nu vet vi alla att de senare bytte namn igen. Det nuvarande namnet tar jag inte i min mun för jag tycker att hela konceptet är både fult och fult. De senaste åren har jag därför envisats med att använda adressen fsb.se när jag ska använda min internetbank och det har funkat bra. Tills i dag. Adressen funkar inte längre. Nu måste jag skriva det där fula och det vägrar jag. Kanske byter jag bank nu rent av.

2 kommentarer:

Peppe sa...

Å gulliga Pi. Jag vägrar också använda det fula fula namnet på Föreningsbanken. Fsb.se var det bästa adressen och enkel att komma ihåg. Jag blir jätteledsen när det inte funkar längre!

Anonym sa...

Haha, vad roligt, jag har gjort exakt samma sak i protest! Men.. Jag testade nu, och det funkade. Skönt.