måndag 31 maj 2010

Dagens förvirring

I torsdags, efter bion, så tänkte jag att jag kanske skulle ringa Anna och kolla om hon ville ta en fika. Sen bestämde jag mig för att inte göra det eftersom jag kände mig stressad att köpa morsdagspresenten till mamma och få den på posten innan det var för sent. Inne på Åhléns skivavdelning väljer jag en platta som jag tror att mamma kommer att gilla och ställer mig i kön för att betala. Det är då jag får syn på Anna. Vi skrattar lite åt att även hon är där för att köpa present till sin mamma. Och sen tar vi så klart en fika. Men först stannar vi vid ICA på t-centralen för att köpa frimärken, jag skriver på kort och kuvert och så rusar vi till en brevlåda innan klockan slår 18. Lådan närmast Åhléns visar sig tömmas klockan 17 så nu yrar vi runt ett tag för att faktiskt hitta en låda med 18-tömning. Jag hoppar på kryckor och är höggravid, så det går inte så fort ska ni veta. På centralstationen hittar vi till slut en låda som passar mitt brådskande syfte, och mamma ser ut att få sin present i tid. Trodde jag ja. När fredagens post nått Timmernabben fanns det ingen present med till mamma. Allt detta spring i onödan alltså. I dag förstod vi varför. Jag hade glömt att sätta på frimärkena jag köpte, dom måste jag ha slängt. Nåja, bättre sent än aldrig. Och fikan var god.

1 kommentar:

Anonym sa...

o presenten var mycket bra, har spelat den i bilen i dag.
Kramar från T-nabben