onsdag 12 maj 2010

Dagens kväll


Jag träffade tjejerna för after work i Kungsträdgården. Där blommar körsbärsträden för fullt just nu och om ni inte har sett dem borde ni ta er dit om ni kan. Jag åt en toast med chevre och honung och det var fantastiskt gott. Inga konstigheter, förutom att jag varken gillar chevre eller honung. När jag kom hem ringde fina Samuel från Italien. Han hade funderat ut ett namn på Sillen som vi lovar att överväga. Simon står nu på listan. Det där lilla samtalet var helt klart veckans höjdpunkt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så vackert i Kungsträdgården så här års..
För 2 år sedan satt vi runt den 20 april och körsbärsblommorna blommade för fullt, det var nog japanska körsbärsblommans dag!
Dagarna innan Elmas begravning, då bestämde vi oss för just dom blommorna på kistan och nu har jag även blommorna intatuerade på armen som minne...//Elin

Johanna sa...

När vi var på Arlanda och väntade på att åka hem från Sverige efter påskresan, så hörde vi en pappa som ropade på sin son: "Simon, kom hit!". Samuel tittade på mig direkt och sa: "Simon? Vilket fint namn. Det skulle Pillis och Jakobs bebis kunna heta."
Sedan dess har han pratat om Simon då och då, och igår när vi satt i bilen sa han helt plötsligt "När vi kommer hem vill jag ringa Pillis och säga att jag tycker att Sillen ska heta Simon!" Sagt och gjort....:)