onsdag 19 maj 2010

Dagens osov

Femte natten i rad då jag inte kan sova ordentligt. Förbereder jag mig på bebisen månne? Är min rytm redan inställd på nattmatning och blöjbyte? Hur som helst är det tur att jag inte ska upp och sköta ett jobb just nu för det hade jag inte orkat. Kroppen är otymplig, ryggen värker och humöret är lite upp och ner måste jag säga. Hungrig är jag också, äter mina mariekex och dricker mitt vatten.

I går träffade jag förresten fina Anita. Vi ses inte så ofta, men jag känner att hon finns därute hela tiden. Vi gick i alla fall och åt indiskt på Mariatorget, pratade bort ett par timmar och hade det trevligt.

I dag är det dags för barnmorskan. J ska med och det ska bli skönt att ställa lite frågor kring förlossningen. I kväll ska vi även ut till Huddinge sjukhus för en föreläsning om just förlossningen. Den är nog mest inriktad på vaginal förlossning men läkaren tyckte ändå att vi skulle gå, för att få lite allmän koll liksom.

Och så måste vi handla. Mariekexen är slut.

Inga kommentarer: