tisdag 18 maj 2010

Dagens tankar

Ser ni vad klockan är? Jag kan inte sova, inte det minsta sov kommer. Nu äter jag mariekex och dricker vatten i avsaknad av mjölk. I går var en händelserik dag. J kunde för första gången på länge känna sig lite ledig och vi åkte in till stan för lite fix och trix. Efter mycket om och men har vi nu beställt barnvagn till Sillen. Det blev en klassisk Brio, faktiskt den första vi tittade på och föll för för många många månader sen. (Ser ni dubbeldubbelorden?) Efter att ha försökt öppna våra vyer landade vi ändå på en "vanlig" vagn med fyra stadiga hjul, ingen hipp (ful) cityvagn för vår del inte. Vagnen är beställd till den 20 juni, vilket ger oss en månad att övningsköra. Typ.

På tal om det så pratade jag med Danne, en kompis till oss, på spelningen i söndags. Han och hans Annika blev föräldrar till en liten Astrid för sju veckor sedan. De hade också planerat för kejsarsnitt, men Astrid ville ut innan det satta datumet och föddes en vecka "för tidigt". Vet ni, det hade jag inte ens tänkt på. Jag blev lite smått chockad den där kvällen. Jag menar, är det bestämt den 20:e juli så är det väl? Nu kan jag inte sluta tänka på att Sillen kan vara här redan den 13:e juli... eller den 7:e... eller den 24 juni. Ja, ni förstår vad jag menar. Ojojoj.

Inga kommentarer: