måndag 7 juni 2010

Dagens händelser

I dag har vi haft en hektisk bebisdag. Först föräldragrupp i Skärholmen, sen en träff med barnmorskan Helene som mätte och tog prover och sist men inte minst ett tillväxtultraljud hos ultraljudsbarnmorskorna i Liljeholmen. Gruppen var helt ok, ganska intressant, proverna var bra och jag hade, tro det eller ej, inte gått upp något alls i vikt sedan förra gången. Ultraljudet gav oss en massa intressant information. Sillen växer som han ska och barnmorskan uppskattade att han kommer att väga runt 3800 gram när han föds. Det tror jag i och för sig när jag ser det - själv tror jag fortfarande att han kommer att bli betydligt större. Just nu väger den lilla rackarn 2200 gram och ligger med huvudet nedåt och rygg och rumpa på min högra sida.

Inga kommentarer: