fredag 11 juni 2010

Dagens ointresse

Nu i veckan såg jag något på tv som gjorde att jag förstod att fotbolls-vm börjar den här veckan. Att något varit på gång visste jag ju så klart, tidningarna är ju fulla med fotboll hela tiden. Men när är de inte det förresten? Sida upp och sida ner som om det handlade om något verkligen viktigt, ett tredje världskrig eller så. Nu vill jag inte dissa alla som kommer att följa, alla som tycker att det är viktigt. Jag är bara så extremt off när det gäller såna här låtsasjippon just nu. Och då ska ni veta att jag kommer från en riktig fotbollsfamilj och själv har spelat i många år. Alla i familjen har spelat och pappa dömde fotboll i 25 år.

Men som sagt, nu har jag noll koll. Var äger spektaklet rum? Är Sverige med? Vilka hejjar vi på egentligen?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej du
Tänkte försöka svara på dina frågor, fotbollsVM går i Sydafrika och Sverige är inte med. Har sett ett antal program från dagens Sydafrika o hade jag kunnat uttrycka mig bättre så hade jag föreslagit att man skulle bojkott detta jippo. Det är förskräckligt hur man har behandlat de massor av människor som har levt runt de stora fotbollsarenor som man byggt.
Kramar från Timmernabben