söndag 13 juni 2010

Dagens önskan


I hallen står det en stor kartong innehållande Sillens bilstol. Barnvagnen står och väntar på honom i affären och min mamma kommer till helgen och då ska vi till Ikea och köpa säng, madrass, sängkläder och allt annat som behövs för att han ska sova gott. Och så ska vi köpa en bärsele så klart, en babybjörn som tråkigt nog bara Jakob kommer att kunna använda. Det kommer nog dröja innan jag kan bära något över huvud taget. Och så är det allt det där andra som ska införskaffas inom kort: badbalja, nappar, filtar, amningskudde, skötbädd, febertermometer, mobiler, gosedjur, blöjor, bröstpump osv osv, listan kan göras lång. Som tur är har vi redan köpt mycket av kläderna som behövs i början... nu behöver vi bara fylla i lite luckor. I klädkammaren står ett par kassar med grejer jag köpt, busfilten och snuttetrasan jag sytt och så babysittern och hoppgungan som vi lånat av lilla Stella. Tro inte att jag klagar, det är otroligt roligt att göra listor och gå i affärerna och hitta alla fina saker till Sillen. Problemet är att det känns som om att vi inte kommer att få plats med allt här hemma. Just nu vill jag ha en större lägenhet, där Sillen får ett eget rum där vi kan göra fint och mysigt, där alla grejer får plats och där han kan bjuda in oss på eftermiddagste eller en liten mozartkonsert på klarinett.

Inga kommentarer: