tisdag 10 augusti 2010

Dagens resa


Almuñécar, det låter ju hur bra som helst. Genom föreningen SKAP (Svenska Kompositörer Av Populärmusik), har J fått låna en lägenhet där i Oktober. Då tar vi med oss Ture, jo han heter ju så, och åker till Spanska solkusten. Vi hade ingen riktig semester i somras på grund av höggraviditet, kryckor, Britas död och lite annat, så till hösten kommer det sitta bra med lite miljöombyte. Jag har besökt Costa del sol flera gånger tidigare, men det var 12 år sedan och då var jag i Malaga där min vän Madde bodde på den tiden. Jag vill dit igen för det är en vacker stad. Jag minns en gränd där vi brukade stanna hos Papa Joe på vägen hem från krogen på natten... Papa Joe, han gjorde den godaste bakade potatisen i hela världen. Jag undrar om han finns kvar.

1 kommentar:

camilla sa...

vad härligt för er! mys på! Fint namn! Ture... jag har i huvudet tänkt honom som Tore.. lustigt...Hoppas han kommer gilla "temlor".. hihi kramar på er, spanar i centrum men har inte sett till er.. camilla