torsdag 16 september 2010

Dagens aha

Sillen och jag skulle ha träffat Anita på stan i dag. Vi skulle även ha gått upp och tittat på Annas nya kontor. De har ju flyttat 500 meter, till Strandvägen. Det hade varit första resan ensamma in till stan för oss, men det blev inställt. Vi får ta det en annan dag.

Istället åkte vi två buss till Skärholmen för att fixa ett par grejer. Något slog mig då. I Stockholms kollektivtrafik är det gratis att åka buss om man har barnvagn. Det är säkert likadant på andra ställen där ute i landet. Anledningen är ju självklart säkerheten. Man kan inte ställa in barnvagnen där bak, lämna barnet ensam och sen kämpa sig fram genom strömmen av folk som kommer in åt andra hållet. Hur som helt är det ju trevligt för oss eftersom vi kan åka till Skärholmen gratis nu när jag inte längre köper månadskort. Nåja det som slog mig var i alla fall att jag nu förstår varför det åker omkring en massa stora barn i barnvagn därute. Jag har sett det många gånger och tänkt att de måste vara något fel på barnen, att de kanske är sjuka eller så, eftersom de åker vagn fastän att de är så stora. Jag har också tänkt att de nog skulle må bra av att röra på sig lite.

Påminn mig gärna om detta inlägg om ni tycker att Ture åker vagn allt för länge.

Inga kommentarer: