måndag 13 september 2010

Dagens fundering

Innan Ture föddes, när han fortfarande bara var Sillen, tänkte jag mycket på hur han mådde där inne. Vi hann ju göra jättemånga ultraljud innan det var dags, 6 totalt tror jag, så vi visste att allt såg bra ut. Men samtidigt vet man ju inte, mycket kan hända, mycket kan vara fel. När han sen föddes konstaterade läkaren att han var en 10-10-10 bebis, perfekt i allt de mäter. Men ändå. Jag tittar på honom ibland och undrar om han har ont någonstans när han är ledsen, om han äter och växer som han ska, om jag har allt nyttigt han behöver i min mjölk, om vi ger honom allt han behöver för att utvecklas som han ska, om vi kommer att göra honom glad och trygg. Tänk att man skulle bli så nojjig.


(Att han är väldigt söt är en bonus)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej på er.
Du (eller ni båda) behöver inte vara oroliga, han är ett litet A-barn det kan väl alla se! Kramar från mormor

malin sa...

Ture är hur söt som helst!
Det känns inte som Kasper bara är 7 veckor, han är så med och motorisk. Kräver uppmärksamhet 24/7. Vad vill Ture göra när han är vaken? Jag tycker det är svårt att sysselsätta Kasper när han är vaken. han ligger i babygymmet, sitter i babysittern eller sitter i knät och vill att man ger han full uppmärksamhet.

Synd att vi bor så långt ifrån varandra, hade varit jätte kul att träffas för att jämföra.. Vem vet, kanske har vägarna förbi någongång.