måndag 1 november 2010

Dagens stora kille


Vi har haft en superskön helg, med trevligt sällskap, god mat och en hel del vila. Jag har märkt att dagarna rinner iväg snabbare när man har barn. Jag får nästan inget gjort förutom att underhålla Sillen med mat, kel och skojigheter. Nu är han snart tre och en halv månad och älskar att stå upp. Så fort han kommer åt tar han sats och skjuter ifrån med de små fötterna. Kanske är det därför han är tröttare nu än vad han brukade vara. Framåt kvällskvisten blir det helt plötsligt lite gnissel och de senaste dagarna har han gått och lagt sig före oss andra. Godnatt pannkaka liksom.

En annan sak man ser hans tillväxt på är att han alltid tycks ha för små pyjamaser. De slutar inte sällan en bit upp på benet och armen... han ser ut som en liten grovarbetare som tjorvat upp ärmarna helt enkelt. Det är nog nästan det sötaste jag vet.

Dagens bästa överraskning: Nästa helg kommer min mamma och hälsar på. Ryktet säger för övrigt att hon har med sig pyjamaser ändå från London. Min mamma, hantlangaren.

Inga kommentarer: