måndag 21 mars 2011

Dagens kläder

I morgon blir Ture åtta månader och det är dags för invägning på bvc. En sak är säker, han växer så det knakar, i alla fall på längden. Nu plockar vi bort mycket av kläderna i storlek 74 och får lite vårkänslor när vi får ta fram alla fina kläder i 80 i stället. Som den här tuffa jackan till exempel:



Bland det vi rensade bort fanns flera favoriter som vi köpte i Spanien i höstas. Det visade sig att det var svårt att tvätta en tvåmånaders bäbis nerbajsade kläder för hand och vi bestämde oss för att istället köpa nytt. I en stor livsmedelsbutik sprang vi av en tillfällighet på en rea som gav oss jättefina bodisar för en tia styck. Jo det är sant, på allvar. Vi köpte tio stycken varav hälften låg i ett fempack. Dom fem blev snabbt mina favoriter, helst den randiga men även dom andra helt vita med små robottryck. Det konstiga med dom är att vi började använda dom när han var tre månader och han har haft dom till nu. Det är så konstigt att jag inte riktigt förstår det. Hur som helst, här är min favorit:

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett pryltips om ni inte redan provat: jag har först till Einar upptäckt att det finns body-förlängare, en liten extrabit som man kan koppla fast i grenen på bodys. Den förlänger plaggens användningstid avsevärt. Särskilt med kortärmat, då det inte spelar så stor roll med ärmlängden.
Hälningar,
Charlotta

Pi sa...

Tack för tipset Charlotte! Jag hade inte hört talas om dom tidigare, men nu googlade jag och ska skicka efter och testa. Vilken otroligt smart uppfinning.
Kram och hälsa dom andra