måndag 9 maj 2011

Dagens miniresa

Vi hade det alldeles alldeles härligt på vår lilla minisemester. I går spenderade vi dagen i Mariefred. Grafikens hus, slottet, en massa sol och så natten på mysiga Gripsholms värdshus. På kvällen åt vi middag på hotellet och Ture var som vanligt på topp och flörtade och vinkade till höger och vänster. När han somnat gnussade jag ner mig i sängen och somnade jag också. Världens absolut skönaste säng, jag lovar. Till och med täcket, kuddarna och lakanen var något utöver allt jag tidigare upplevt. Det var så skönt att jag knappt ville stiga upp på morgonen, och faktiskt att jag gick och lade mig igen efter frukost och sov en timme till. Man ska sova extra mycket på hotell och också äta extra mycket frukost, så det så.

I dag åkte vi vidare till Strängnäs. Promenerade, lunchade och så där. Vilken trevlig helg det blev.

Ture på kanonen inne på slottsgården.


Som han kämpade med att putta sin vagn fram och tillbaka över gräsmattan. Här hade han hunnit bli trött och valde att fortsätta på knä istället.


Första gräsfläckarna.


Ture poserar för kameran.

1 kommentar:

Linn sa...

Då har ni ju varit i mina hemtrakter. Vi bor i Eskilstuna, det är inte alls långt från Strängnäs! = )