onsdag 15 juni 2011

Dagens fix och känsla

Snart är även Tures rum klart. I dag har jag målat i två omgångar. En sista vända vitt och en första vända blått. Det kommer blir jättefint. Vi har även hunnit med en sväng på Ikea, tro det eller ej. J hyrde en lastbil för att hämta sin hammondorgel hos reparatören och samtidigt passade vi på att köpa tre garderober på Ikea. Herbert var den verkliga anledningen, man får passa på när man har bärhjälp. Ture var återigen hos farmor och farfar. Jag vet fortfarande inte vad det är de ger honom i maten för han tar ofta stora utvecklingssteg just då. I dag började han till exempel ge sig i väg på lite längre promenader. I kväll går han mellan grejerna i lägenheten med en väldig fart och stil.

En konstig känsla dök upp när vi var på Ikea. Det kändes så konstigt, som om jag glömt något eller så. Jag kollade så att inte gylfen var nere och tittade ner för att se att jag inte hade innetofflorna istället för skor. Jag letade även i minnet för att se att jag inte glömt något viktigt möte ute på Ryggcentrum och jag kände efter så att jag hade plånboken och telefonen med. Nä, inte det heller, det var något annat. Sen kom jag på det. Jag saknade Ture. Det var första gången vi var på Ikea utan honom och jag kände mig naken och sårbar. Visst, Herbert var med istället men det var inte samma sak =)


Här är Ture på Bauhaus och väljer färger till sitt rum. Samma blå som på min skjorta sa han. Javisst sa vi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det blir spännande att se hur fin ni gör er lägenhet. Vi syns ju nästa vecka.