lördag 6 augusti 2011

Dagens fest

Vilken dag. Ture och jag stressade runt här hemma på morgonen, packade och fixade. Jakob vaknade på västkusten efter en spelning där, och spenderade många många timmar i den fina turnébilen för att komma hem. Tures farmor och farfar, hämtade upp Ture och körde mig till jobbet, sen jobbade jag och det var ganska jobbigt men ändå trevligt och sen kom Jakob hem och så hämtade han mig på jobbet och när vi kom hem hade Ture precis kommit tillbaka med farmor och farfar. Sen gjorde vi oss snabbt i ordning för att gå på fest. Ture gjorde succé. En ganska ung kille sa spontant, "gud vad söt han är, man kan nästan inte sluta titta på honom". Det var gulligt tyckte jag. Festen var en bröllopsfest för Jakobs kompis Anna och hennes Samuel. De gifte sig i går och hade en stor fest med en massa livemusik i kväll. Det är bra med vår bekantskapskrets, det flesta håller ju på med musik så festerna blir kanon. Ture, som väl säkert hade busat hårt med farmor och farfar, blev trött ganska snabbt. Han flörtade med en del tjejer och så men sen såg jag att det var dags att åka hem. Vi lämnade pappan med sina vänner och tog tåget hem. Nu sover gnusse sedan en stund. Men nyss hörde jag en skratt och "papa, papa papa papa" inifrån hans rum. Han saknar sin pappa när han är borta.

Tack Davapiano för den fina bilden.

Och tack Olle och Birgitta för all hjälp i dag. Ni är så snälla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nöjet är verkligen helt på vår sida, när det gäller att ta hand om Ture Telonius...
säger farfar och farmor och önskar GODNATT!