tisdag 2 augusti 2011

Dagens lika som bär?

Jag måste ju berätta om i går. Vi åkte till Himmelriket på Ingarö för att träffa lilla Emil, Ture allra färskaste kusin. Lilla lilla söta Emil. Vet ni, han var ganska exakt lika stor som Ture när han föddes, och så har de ju samma födelsedag också. Jag hade glömt att Ture var så där liten för exakt ett år sedan. Jag försökte spana för att se vem Emil är lik men såg ingen likhet direkt. Men sen kom jag hem och la in bilderna i datorn och då visade det sig att han ser ut exakt som Ture när han var lika gammal. (Jag vill inte visa bild utan att fråga först. Ni får helt enkelt lita på mig här). Så lika, så otroligt lika. Förra veckan när vi fick träffa Jakobs tre härliga fastrar påtalade de att Ture är väldigt lik sin faster Johanna när hon var liten. Jakob ser det också ibland. Kanske är det så att Emil också är lik Johanna (Emils moster, Tures faster).

Som bonus blev det bad i poolen för Ture. Som han älskar att bada. Här med Jakob och tre söta tjejer.



Inga kommentarer: