onsdag 28 september 2011

Dagens bokning

Jag kan inte komma på en utländsk stad som jag besökt fler gånger än Dublin. Tidigare hade jag ju familj och vänner där men de senaste gångerna har jag åkt dit bara för mitt höga nöjes skull, alltså inte enbart för att träffa dem. Sist jag var där var med mina föräldrar och gången innan det var med Anna. Jag verkligen älskar stället. En sån söt liten stad, full med bra pubar, shopping, trendiga ställen och en massa mossiga så klart. Statyer av James Joyce, bra muséer och prisvärda hotell. Jag säger ofta att London är min favoritstad, men jag tror att Dublin och London ligger på delad första plats.

Nu till det viktigaste. Jag ska åka dit. Vi ska åka dit, vi som i Anna, Erica, Carina och jag. Anna och jag fyller jämt i januari och i stället för att ordna en fest har vi bestämt oss för att göra en liten resa. Det är så klart ett tag till dess men jag längtar längtar längtar redan.


Jag i Temple Bar-området i Dublin, sommaren 2007.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att där har din mamma och pappa också varit. God mat har jag för mig.