lördag 24 september 2011

Dagens dosa

Jag har ju på äldre dar besinnat mig vad gäller inköp av dosor. Nu för tiden handlar jag mest till Ture, eftersom det är han som främst behöver saker. Vi borde nog börja se oss om efter vinterkläder till honom snart... men hur vet man vad man ska köpa? Det ska vara varmt så klart, men ska det vara overall eller tvådelat? Vad är bäst? Kläderna får inte begränsa hans klättrande och bus, men han får inte bli kall eller blöt. Och så ska det vara smidigt att ta av och på så klart. Behöver man flera byten förresten? Arghhh, att det ska vara så svårt att förstå vinterkläder för smågnussar. 

Men, det var ju inte det jag skulle skriva om. Jag skulle ju berätta om mina nya dosor, för jo, jag köpte mig ett par i alla fall. I gårdagens DN såg jag en annons från Intersport, snygga Adidas Superstar för bara 290 kronor. Över 500 kronor rabatt alltså. Jag kunde inte låta bli helt enkelt. 



3 kommentarer:

Anonym sa...

Overall till vintern, helt klart! Sen är det finemangs att ha lite galonisar till vår/höst. Ett annat bra tips är fodrade galonisar för den där trista tiden då det är kallt men geggamoja och regn istället för snö. Komplettera med lite fodrade gummistövlar innan det är dags för vinterskor. Mycket kläder blir det, i alla fall i Falun. M

Pi sa...

Tack för tipset M. Nu är overall inköpt.
Hoppas att allt är bra med er alla. Vi har sett lilla H på bild. Megasöt så klart =)
Kram

Anonym sa...

Alla mår bra även om vi alla varit mer eller mindre förkylda, dagis/skolstart... Lilla Holger växer så det knakar. Vi hörs m