onsdag 16 november 2011

Dagens busar

Jag tog en liten paus, behövde vila min hjärna lite. Vi åkte till Småland i måndags. För att träffa familjen och för att köpa en saxofon. Ganska konstigt sammanträffande att Jakobs nya fantastiska sax fanns i just min gamla hemstad. Vi hann med att hänga med Tures kusin Ella och hennes föräldrar. Underbara söta Ella. Det märks att hon tycker mycket om vår lilla Ture. Kramar och fotar och filmar och vill vara nära. Kärleken är besvarad, även om Ture är lite mer försiktig. Vi lekte både inne och ute och så fick vi även träffa storakusinen Manda lite kort. 

Hos Tures morfar och hans Margareta var allt sig likt. Ture fick leka med löpbandet och morfar kämpade för att hänga med i Tures takt. Alla var glada.

Vi har som vanligt bott i Timmernabben och där var det full rulle hela tiden. Ture är galen i hunden Göran just nu. Vi är lite försiktiga. Göran är världssnäll och har ett enastående tålamod med Ture som inte förstår det där med att man inte för klappa hårt, rycka i svans och så vidare. När Göran skäller och svischar förbi skrattar Ture högt. Vi är lite försiktiga, men jag kan inte motstå det där skrattet. 

I går åkte mamma och jag till Ullared. Det är en heldag så klart, men ack så trevligt. Vi shoppade en massa, mest grejer till Ture. Han behöver kläder i större storlek men också julklappar. Det är verkligen billigt. 149 kronor för den där traktormedbondeochdjurleksaken som vi vet finns på Claes Olsson för 299 kronor. Som exempel. Jag köpte andra julklappar också, julsaker och så en del förbrukningsvaror och handskar och så vidare. Många kassar blev det. Jakob har inte ens frågat vad allt kostade. Han är cool. =)

Ute med Ella.

Inne med Ella.

Med bushunden Göran.

Inga kommentarer: