söndag 13 november 2011

Dagens helg och resa

Trots det jobbiga som hände i går har det varit en bra helg. Det har varit trevligt och kul på jobbet, som vanligt. Rösten räckte inte riktigt hela vägen så jag gick hem en timme tidigare i dag. Roliga saker som har hänt: Emil, Ture lilla söta kusin, kom och hälsade på på jobbet i går. Han är bara sååå söt, och faktiskt riktigt lik sin morbror Jakob. Lustigt att jag kunde se det men inte kan se att Ture är lik sin pappa. Kul också att det är bestämt att Ture stora kusin Samuel med familj kommer från Italien och firar nyår med oss. Så härligt. Och så ännu mer kusinnyheter. I morgon ska vi träffa Tures kusin Ella i Oskarshamn. Det blir en liten hastigt påkommen resa, hastig men trevlig. Och mamma och jag ska till Ullared på tisdag. Det blir på också kul. Ture behöver en massa kläder i storleken han går in i nu så jag hoppas att det finns en del där. Jag har ju handlat en hel del billiga och bra bodisar till honom där innan. En och annan julklapp blir det säkert också. Samma saker som på Leksaksborgen vid Östermalmstorg - halva priset.  

Bild på Ture förra hösten. Ett par veckor äldre än lilla Emil är nu. Ganska lika faktiskt.

Inga kommentarer: