tisdag 29 november 2011

Dagens matvägran

I morgon kommer min mamma hit. Det ska bli så trevligt, mysigt, skönt och busigt. Ture är världens underbaraste nästa hela tiden, men i dag har han varit lite jobbig. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det men han har varit lite ledsen och grinig och trött och han har slagit sig och han har matvägrat. Han ville inte äta lunch och jag gjorde säkert fel när jag trugade. Han ville inte ha burkmat så jag gjorde våfflor som han inte heller ville ha så jag värmde köttbullar som han inte heller ville ha så jag gjorde en macka som han inte heller ville ha. Till slut testade jag med välling eftersom vi skulle iväg på glöggkalas. Klockan var runt fem och han hade alltså knappt ätit nåt alls. Han ville i alla fall inte ha välling heller så vi fick åka iväg med tom mage. Vid Liljeholmen skulle vi byta tåg så jag passade på att köpa en cheeseburgare men inte ens det ville han ha. Väl hos min jobbarkompis Sara ville han till slut äta av hennes fantastiska pepparkaksmuffins. Bra bra. Han busade runt och stojade en del men i det stora hela blev det en mycket trevlig kväll med cirka elva av mina fina jobbarkompisar. När vi åkte hem var Sillen på ett strålande humör och femton minuter efter att vi kommit hem sov han med en massa välling i magen. Sa jag att jag längtar efter mamma?

Ikeaner. Alla hade inte kommit när vi gick.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Är på väg!

Anonym sa...

..och Ture saknar förstås sin pappa så att han alldeles har tappat matlusten..
Ha det så trevligt med mamma-mormor
jag är allt lite avis..önskar jag oxå kunde hänga med er :)!!Bästa
hälsningar från Blekinge!