fredag 11 november 2011

Dagens wow

Jag har säkert nämnt Ryan Adams hundra gånger i den här bloggen nu. Alla gånger med en massa kärlek och respekt. Han är och kommer nog alltid vara mina absoluta musikaliska favorit, näst efter Jakob så klart. Jag förstod att han skulle vara med på Skavlan och det fick jag ju inte missa. Men precis som jag misstänkte så reagerade jag inte riktigt som hans andra fans. Istället gjorde jag som min bror Jörgen gjorde när vi var små och Stenmark skulle åka slalom. Eller sladom som jag trodde det hette i många många år. En Jörgen-Stenmarkdag på den tiden kunde se ut ungefär så här:

* Ställa klockan tidigt för att hinna med allt.
* Göra sig i ordning, äta en stor frukost, kräva att syskon är tysta och inte stör.
* Läsa sportsidorna i tidningen, försöka lista ut status på konkurrenterna.
* Använda papper och pennor för att spalta protokoll för alla åkarnas deltider och sluttider i första och andra åket.
* Vänta.
* Sätta på TV:n i god tid, se införprogrammet.
* Tävlingsstart. Se de första sju åkarna och skriva in siffrorna i protokollet.
* Stenmark i startposition. Jörgen hastar ur huset.

Alltså på riktigt. Min alldeles underbara bror var så till sig och så nervös att han inte kunde se själva åket. Så var jag i kväll när Ryan Adams var i Skavlan. Jag gick runt i lägenheten som en osalig ande.

Nåja, jag småkikade lite och låten var så klart alldeles underbar. Den här var det:



3 kommentarer:

peppe sa...

Jag älskar din blogg!!
Kommer aldrig någonsin sluta läsa den!

Appropå stenmark-ritualen... undrar om dagens ungdom upplever TV-magin på samma sätt som vi gjorde när vi var små. Eller om det inte är så speciellt längre, när allt finns runtomkringosstjugofyrasju... Skulle kunna skriva mitt examensarbete om det!

Anonym sa...

Undrar om Jörgen är lika dan fortfarande, måste fråga honom !

Linn sa...

Hihi, vad rolig du är! ;-)
Jag missade Skavlan igår men lyssnade på låten här och den var riktigt bra!