lördag 10 december 2011

Dagens hurra

Min favoritförfattare i tv-svängen, Aaron Sorkin, jobbar ju för fullt med sin nya serie Newsroom. Det är så härligt att jag knappt kan hejda mig. Det är så mycket skit på tv hela tiden. Förutom Downton Abbey så klart. Och How to make it in America är ju överraskande bra. Homeland, också bra, det kan man inte säga annat än. Och Emmerdale som har varit bra i fyrtio år. Förutom det är det bara skräp. Idoler och bönder och ensamma mammor och så Malou och konstiga filmer som ingen vill se men som är gratis att visa och så lite annat skit. Just det, det finns ju andra bra grejer, jag glömde en del. Babel, Treme, sen så vet jag att Tremes kusinserie The Wire går men den har jag missat och Kobra och En idiot på resa. Nu ser jag att det faktiskt går en hel del bra grejer på tv så jag ska vara tyst. Sorry.

Sorkins bästa serie, West Wing. Världens bästa? Jo kanske.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig Pi. När man listar programmen så finns det ju en del att se på.... men oj oj det inte mycke. Kram från Timmernabben