tisdag 13 december 2011

Dagens lussefirande

I dag fick vi med oss pappa Jakob på lussefirande på öppna förskolan. Barn från en av förskolorna i närheten sjöng vackert (nåja) och efteråt bjöds det på pepparkakor och glögg. Rent matmässigt verkar inte julen vara Tures favorithögtid. Han gillar varken pepparkakor, lussekatter eller risgrynsgröt. Konstigt, han som i stort sett äter allt annat. Efter firandet och lunchluren åkte hela lilla familjen till Karlaplan där min läkare och en hel del affärer huserar. Efter mitt besök hos läkaren köpte vi lite julklappar, lämnade tillbaka en jag köpt till Jakob som inte var rätt och käkade sushi och yakitori. Ture softade i vagnen, snuttade på nappen och sa inte så mycket. Jag fick en känsla av att han kanske inte mådde så bra. Väl hemma visade det sig att jag hade fel, han behövde liksom bara vila upp sig lite. När vi kom hem var det sånt ös, så mycket skratt och bus, att vi inte ville att han skulle gå och lägga sig. Nu sover han så klart sedan ett tag, men så där är det ibland - man vill inte att tiden tillsammans ska ta slut. Jakob åker ju igen på torsdag och Ture och jag suger ut allt vi kan av tiden vi har med honom. 

Ture på väg till lussefirandet. Lycklig över att pappa är med.


Lucior, tärnor, pepparkaksgubbar och tomtar. Vad hände med stjärngossarna egentligen?

Inga kommentarer: