måndag 12 december 2011

Dagens onda

Ture vid flygeln

Nu ska det bli ordning på bloggandet igen. Ture är hemma efter ett par dagar hos farmor och farfar, Jakob är tillfälligt hemma från turnén och jag är glad glad glad. Jag har jobbat i helgen och det var trevligt som vanligt. I går kom dock en ondhet tillbaka som varit lite frånvarande ett tag. Det onda är ok, det är så det är. Jag håller ju på med en smärtutredning hos dr Bragée just nu, och just i dag hade jag och det onda en tid. Det var dags för värmekameran som fotograferar och avslöjar inflammationer i kroppen, och gosse är det inflammerat. Jag är inte förvånad, jag har misstänkt det sedan dag ett. Nu vet jag inte hur det kommer att bli men jag förmodar att jag kommer få någon medicin som ska ta bort den delen av problemet. Efter det är det bara själva diskbråcken kvar och de ska försvinna av sig själva efter fem till tio år. Hurra. Ni anar så klart min ironi, det är inget att hurra för. Utredningen är inte klar än så jag ska inte gå händelserna i förväg, kanske finns det en plan för mig och min rygg. Återkommer om det.

Annars är allt bra. I morgon ska hela familjen ner till Öppna för att se förskolebarn lussa. Ture och några av de andra barnen har bakat pepparkakor som det ska bjudas på, stora killen.


Inga kommentarer: