söndag 4 december 2011

Dagens saknad



Jakob är ju fortfarande ute på sin typ månadslånga julhappening. Han har ett par stopp här hemma, bland annat nu i helgen då bandet spelar i Stockholm. Men eftersom vi blev sjuka här hemma och kunde smitta honom så kunde han ju inte komma hem hit för att träffa oss. Stackars stackars Jakob, han saknar ju sin lille Ture jättemycket så klart. Ture saknar sin pappa också men jag har försökt aktivera oss så att han inte skulle tänka på det så mycket. I går förstod jag dock att saknaden är ömsesidig. När vi satt och sjöng och bläddrade i den fina Bä, bä vita lamm-boken som Ture fått av Benjamin så sa han pappa varje gång jag vände blad och han såg "far" på sidan. Jag testade säkert femton gånger och varje gång sa han pappa. Pappa pappa pappa.

Och just det, när jag öppnar locket på datorn så kommer han ibland och tittar på skärmen och säger pappa. Pappa? säger han och tittar sen på mig. Vi skypar ju ibland och då är ju pappa där på skärmen.

Jag saknar också Jakob jättemycket.

Inga kommentarer: