fredag 17 februari 2012

Dagens dröm

Ture i badet i kväll. Han ligger där och sjunger.

Ture har varit hos farmor och farfar men är hemma igen. Konstigt hur mycket man saknar honom när han inte är här. Istället för att vila städade jag och tog ner julgardinerna. Galet sent jag vet, och för att väga upp det tokiga i det så åt vi julmat i kväll. Jansson och allt. Jakob och jag passade på att ta en kväll på stan i går, god middag och så där. Istället för bio åkte vi hem och bara hängde sen. Min rygg var hemsk så jag tog en sån där stark tablett som jag ibland måste göra. Den senaste tiden har jag känt mig ovanligt yr av de där tabletterna och det har rent av varit obehagligt att ta dem. Just i går kväll så kändes det som om jag slutade andas precis innan jag skulle somna in, gång på gång på gång. Det var som om jag var för trött för att andas om ni förstår. När jag väl somnat så hade jag sedan en fruktansvärd mardröm, en kvinna satt liksom på mitt bröst och försöka strypa mig. Som jag skrek. Stackars Jakob. Tur att inte loppan var hemma. Så här i efterhand så tror jag att jag faktiskt hade precis så där svårt att andas som jag trodde jag inbillade mig, och sen när jag somnat så blev det som det blev. Usch och fy. Nu vet jag inte om jag vågar äta citodon igen.


1 kommentar:

Linn sa...

Tack så mycket!!! :-)

Usch, vad läskigt det lät!