lördag 31 mars 2012

Dagens sjukling

Ojojoj, det har hänt så mycket de senaste dagarna och jag har berättat så lite. I veckan har vi haft den gamla barnvagnen och bilbarnstolen ute på Blocket för försäljning. Det var meckigare än jag trodde, det finns så mycket lustigt folk därute. Till slut kom det en urgullig tjej hem hit i går och hon gick lycklig härifrån med både vagn och stol. Senare på kvällen fick vi ett mess som berättade att hon övningskört hela dagen och var supernöjd. Det känns bra att den där vagnen kom till ett bra hem, den har ju tjänat oss väl och var faktiskt loppans allra första vagn.

I går kände jag även en annalkande förkylning. Jag hade ont i luftrör och kände mig hängig. Magen var konstig också, precis som den varit de senaste 3-4 dagarna. I dag när jag vaknade var jag så hängig att jag ringde mig sjuk till jobbet, något jag hatar. Jag stod först i duschen och försökte bestämma mig för om jag skulle vara hemma eller inte, sen frågade jag helt enkelt Jakob och han bestämde åt mig - man kan ju inte gå till jobbet sån här liksom.

Mer som hänt. I går var farmor och farfar här och lekte med Ture medan vi åkte till Ikea. Jag var nästan sugen på att ställa in eftersom jag inte var pigg, men ni vet hur det är - man får passa på att fixa när tillfällena kommer. Vi har funderat på nya sängar länge nu, det blir så när man är sängförsäljare själv. Nu ligger jag i alla fall i Ikeas bästa säng, nöjd och så. Vi köpte även nya sängkläder, lyxvarianten i vitt. Vet ni, i dag känns det lite som om jag bor på hotell. Skön säng, sköna sängläder och en Jakob som passar upp. Det är helt ok att vara sjuk då.

I dag vilar jag i alla fall. Jag hör killarna roa sig, stimma och busa och mysa. Ibland kommer de in till mig men oftast inte. Jag har inte tråkigt än, det var så länge sedan jag vilade på det här sättet. Jag har svt-play och en massa bloggar och twitter och nyheter och sånt att ta mig igenom. Jag har även Ben & Jerryglass, choklad, chips och cola till kvällen. Då åker de andra till middagen med Lina och Rickard. Tråkigt att jag missar men sånt är livet. Tulpaner har jag också. Jakob är snäll.

Några bilder från juldagen 2010. Vad söt han är.






1 kommentar:

Anonym sa...

Krya på dig lilla vännen, så ni kan komma till oss i påsk. Kramar!