måndag 16 april 2012

Dagens nyhet

Efter det att Louise varit här säger Ture Lo ibland, Lo som i Louise. Han frågar liksom efter henne. På samma sätt som han gör med mormor och farmor och farfar, eller Olle som han säger. I dag när vi skulle iväg till öppna förskolan så var han lite motsträvig och ville inte ta på dig jackan så jag lockade med ord som öppna förskolan och Marie-Louise (pedagogen på öppna). Lo sa han då, Lo. Jag vet inte om han blandade ihop Louiserna men iväg kom vi snabbt i alla fall.

Dagens nyhet vill jag ändå tacka farmor och farfar för, även om Jakob säger att han märkte av det redan i förra veckan. För mig är det helt nytt i alla fall och jag är mycket glad och tacksam. Ture håller en numer i handen. Eller han gjorde det i dag i alla fall. Jag har försökt och försökt men han har aldrig velat... eller inte riktigt förstått. I dag ville han inte åka i vagnen utan han ville gå själv till förskolan. När vi kom ner på gångvägen så räckte han mig sin lilla fina hand och lät mig hålla den ändå till vi var framme. Jag tror nog ända att det är farmor och farfar som har övat i helgen  =)


På öppna i dag. Gunghästracing.

1 kommentar:

Anonym sa...

När man ska knata upp- och nerför slänter, backar och trappor här i Björknäs är det bra att ibland hålla någon i hand, tycker både Ture och farmor/farfar.