torsdag 31 maj 2012

Dagens uppdatering

Jag borde väl berätta om tanden. Den är borta nu, gone gone forever. Det gick ungefär så bra som det kan tänkas göra när man har tandvårdsfobi. Jag grät när jag kom in och jag fick syrgas och sedan lustgas och jag andades djupare än jag någonsin gjort tidigare och så frågade jag tandläkarn om jag skulle vara så medveten som jag var och hon sa att hon kunde höja dosen till 55 fastän att alla andra brukar vara nöjda  med 40. Sen var allt över även om jag var mer medveten än jag kommer ihåg att jag var förra gången. Det gjorde inte ont så klart, men det behövdes en extra bedövning - tre allt som allt. Nu gör det ganska ont, ömt och svårt att tugga, eller ens öppna munnen. Men så klart väldigt skönt att det är över, galet skönt. I plånboken sved det så klart också men så blir det ju när man får specialbehandling.

Inga kommentarer: