onsdag 16 maj 2012

Dagens utveckling

Stenkonstverket i vårt centrum. Livsfarligt och mycket roligt för barn.

Han har bara sovit någon timme men jag saknar honom så mycket att jag måste gå in och titta på honom ibland. Han ligger där i sin randiga pyjamas och sitt rufsiga hår, utan nappen för den är mer och mer ointressant under sömnens timmar. Han har den när han sover på dagis, det är nog tryggt i alla fall... fast hunden Bobo som vi hade med i reserv första veckan behövdes aldrig. Han utvecklas hela tiden, nya ord och rörelser, sånt som jag förmodar kommer med en dagisstart. I dag sa han här och där och nej mamma. Jag frågade efter den tjockaste pinnen och han pekade och sa "där", jag frågade efter den lilla stenen och han pekade på rätt och sa "här". När han inte ville gå och lägga sig sa han "nä mamma", det var första gången. Nu väntar fyra dagar utan dagis och jag tror att han kommer sakna det. I morgon hänger killarna medan jag jobbar extra, men sen är vi lediga och hittapåiga. Det enda som är planerat är kosläpp på söndag, det blir trevligt. 

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu längtar mormor jättemycket!!!