torsdag 28 juni 2012

Dagens kalas

Ju äldre jag blir, desto mindre intresserad av idrott är jag. Fotbolls-EM är så ointressant att jag hellre tittar på nyheter på teckenspråk. Men, hör och häpna, i dag har jag tv:n på. Jag hejjar så klart på Samuels lag Italien. Och på tal om Tures kusin Samuel i Italien så har jag tänkt jättemycket på honom den här veckan. I söndags gjorde Ture nån filurmin och han var så otroligt lik Samuel... och det där har jag liksom tänkt på och skrattat åt hela veckan.

Det bästa av allt är att Samuel och mamma Johanna kommer "hem" till Sverige om bara någon vecka. Hurra hurra!

Och hurra också för svärfar Olle som fyller år i dag. Vi firade med tårta och gos med kusin Emil. I dag var första gången killarna blev fysiska med varandra. Det var kul att se hur det kramades och klängdes och utforskades. Sötnosar.

Birgittas vackra tårta.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi längtar efter att träffa er allihop! Knappt två veckor kvar så kommer vi!
Här stod landet stilla igår kväll när Italien slog Tyskland i EM och nu ser vi fram emot finalen på söndag!
Kram kram J