torsdag 14 juni 2012

Dagens uppdatering

Jag vet inte vad det är som gjort att jag inte har bloggat på sistone, men jag gissar på tidsbrist och hjärnbrinn. Att åka på semester är ingen semester, förplaneringen är sååå tidskrävande. Det ska packas och handlas och skrivas listor på sånt vi inte får glömma och så ska man hitta allt man ska packa och så vidare och så vidare. Men att resa är så klart jättekul och väger upp allt det där.

I dag har vi varit på utvecklingssamtal på dagis. Det var trevligt, gulligt liksom. Det går precis så bra för Ture som vi trodde. Han är ju lite ledsen ibland när Jakob lämnar honom, men det går snabbt över och sen är allt som vanligt igen. Han har det bra där nere, en massa lek och bus och söta barn och snälla fröknar och så leksaker och prylar och färger och vatten som man får kladda med och god mat och sånt. Perfekt. 

I morgon får vi vår "nya" bil. Den andra, som vi tyckte så mycket om, blev ju förstörd när killarna blev påkörda i vintras. Vi använder inte bil så där megamycket men det är så himla mycket enklare med det mesta när man har bil. Storhandling och att åka till Tures farmor och farfar och så. Och hurra vad trevligt det vore med en liten biltur i Sverige snart också... en sån som vi gjorde till Dalarna förra sommaren. Det var en av förra sommarens höjdpunkter, hoppas att det blir fler turer dit. Härliga människor och fint är det också. Och så åker vi väl en tur Småland också skulle jag tro... Bra med bil igen, så bra.

I morgon kväll ska jag jobba, sen åker vi till Kreta supertidigt på fredag. Hurra för det och oj vad spännande för Ture. Jag har köpt ett litet flygplan och försökt förklara det där med luften och olika länder. Det går väl så där, men nu vet han i alla fall att man kan flyga till Paolo i Italien och så vidare till Obama i USA. Det är bra med jordglob när man ska illustrera annars så obegripliga saker. 

Tre bilder till från föreställningen med clownen Manne i fredags. 







2 kommentarer:

Fröken M - Vinn en Pino goodiebag ! sa...

haha... jag kunde inte ha beskrivit den bättre själv - jag smakade nyss och FYY !! Det var verkligen inget för mig. Inte heller Viggo verkade speciellt förtjust, men han ska få testa ett par gånger till innan vi buzzar bort dom andra förpackningarna !

Anonym sa...

Hoppas er semester blir superbra, tror att Ture lär sig simma. Kramar från mormor och morrfar.