onsdag 5 september 2012

Dagens blandade

Jag har en av mina sämsta ryggveckor på länge. Megaont i diskarna och muskelvärk i restan av ryggen på grund av det. Vore det inte för Ture skulle jag bädda ner mig och stanna där. Istället fixar och trixar jag och är ute och leker efter dagis och gråter lite inombords för att jag känner mig så begränsad fysiskt. Jag tror inte att Ture märker av det, jag hoppas att han inte gör det.

Efter dagis gick vi ner för att leka en stund på lekplatsen Ängen. Där sprang vi på både Gemma och Karin som jag tycker så mycket om. Karin är mamma till Amanda, flickan som Ture pussade på för ett tag sedan och Gemma har tre underbara killar. Ture tycker att de är skitroliga att leka med. Vi mammor har lärt känna varandra genom öppna förskolan och har även börjat ses lite så där omammigt nu för tiden. Vi var till exempel hemma hos Gemma och åt frukost i måndags, mycket lyckat. Alla barnen var på dagis och i skolan och så vi fyra mammor fick tid att blarra. Det är kul förresten, jag har redan inspirerat Kajsa att börja med lchf och nu ser det ut som om även Karin hakar på. Jag kan bara tala gott om det här sättet att leva. Jag hoppas att det håller i sig, jag saknar inget. I morgon har det gått en månad och då kan jag rapportera lite igen om hur det går.

Fast redan nu kan jag ju berätta om dagens middag. Vi åt grillad fläskkotlett med champinjonsås, killarna åt ris till och jag åt blomkålsris. Såsen var så god att jag redan nu längtar till i morgon då jag får äter resterna. Så här gjorde jag såsen:

Bryn en hackad lök i mycket smör, lägg i champinjonerna i bitar och fräs tills de blir lagom mjuka. Jag hade även i smaksatt kokosolja eftersom jag nu vet att jag måste få i mig mer fett, (mer om det i morgon). Sedan hade jag i ca 1 dl cream fraiche och en trea grädde och till slut kryddande jag med vitlök, salt och peppar. Och just det, 1 dl riven västerbottenost. Galet gott. Och fett.




1 kommentar:

Anonym sa...

Det är väldigt tråkigt med din rygg men jag tror inte att Ture märker något. Hälsningar från Timmernabben.