tisdag 4 september 2012

Dagens pluralis

I går hängde Ture och jag en stund på biblioteket. Han går och väljer bland alla böcker och så tar han dem till mig och så läser vi i någon av dem i en minut och sen ger han sig ut på jakt efter flera. Vid ett tillfälle var han borta lite längre så jag gick för att se vad han gjorde. När jag hittade honom trodde han att det var dags att gå så han tryckte böckerna han hade i händerna till brösten och sa:
–Mina böcker!

Jag är faktiskt ganska chockad över hur snabbt Ture lär sig prata. Första ingenting, sen allt på en gång. Han förvånar oss med nya ord varje dag och är jättebra på att kommunicera med oss. Han tycker om när vi leker med hans bokstäver och när vi tittar på bokstavstavlan han fått av farmor och farfar. Vi är inne i en underbar tid.


Inga kommentarer: