söndag 28 oktober 2012

Dagens peppar peppar

Nu verkar sjukperioden vara slut för den här gången. Peppar, peppar, låt det hålla i sig. Och på tal om peppar, i fredags var vi ute och käkade med Anna och Mats. Vi åt som sagt på restaurang Peppar vid St Eriksplan och det var så trevligt att vi nästan inte ville gå därifrån. Maten är kanon, kan verkligen rekommenderas. Jag höll mig nästan till min LCHF, men kostade på mig några nachochips till förrätt och faktiskt två glas vin under kvällens lopp. Jag som i stort sätt har varit nykterist de senaste sex sju åren har helt plötsligt fått lite feeling för alkohol. Inga mängder så klart, jag vill inte bli full eller så, utan bara för att det är trevligt när man sitter så där med sina finfina vänner.

Efter det där gick vi vidare till Fasching där Sven Zetterberg spelade. Vi kom lagom till andra set, och som tur är kommer vi in gratis. Jag har lite svårt att missa delar av konserter, filmer och så vidare - helst om jag har betalat. Det är nog smålänningen i mig  =)


Inga kommentarer: