måndag 12 november 2012

Dagens vänskap

En gammal vän gick bort i helgen. Jag har inte träffat honom på länge, inte tänkt på honom på flera år. Han var min dåvarande pojkväns nära vän och blev således min vän också. Han var hatad och älskad, alla hade en åsikt. Själv hade han en miljon, krigade om allt, stort och smått, högt och lågt. Han var smart och han kunde debattera, han hade åsikter om allt och borde ha hållit tyst ibland men gjorde det aldrig. Vi kom inte alltid överens men vi respekterade varandra. Jag för att han var smart och ärlig och han för att jag inte alltid tog hans skit. När flyktingförläggningen öppnade i Blomstermåla var han arg, han hatade dem alla. Då hatade jag honom, jag kunde inte komma över det. Sedan flyttade jag därifrån och vi har egentligen inte haft någon kontakt. För många år sedan sprang J och jag på honom på en bensinmack i de gamla hemkvarteren. Han var sig lik, lika charmerande och trevlig mot mig som han alltid varit. I helgen dog han, 47 år gammal. Hjärtat.

Inga kommentarer: